25 Şubat 2015 Çarşamba

İncirli Tatlı

Malzemeler
Kek için:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker (ben ½ su bardağı kullandımJ)
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
6 adet kuru incir
1 su bardağı ceviz

Kuru incirleri ufak ufak doğrayıp, 15-20 dakika suda bekletin.
Yumurta ve şekeri çırpın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edin.
Dişe gelecek şekilde bıçakla kıydığınız cevizleri ve incirleri de ekleyip karıştırın. Yağladığınız borcama dökün ve incirin pişmesi için düşük ısıda (160 derece) ayarladığınız fırında pişirin.

Şerbeti için:
½ su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı nescafe
1,5 su bardağı su

1,5 su bardağı ılık suyun içine şeker ve nescafeyi koyup karıştırın. Pişirmenize gerek yok.

Muhallebisi için:
1 litre süt
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket toz krem şanti (Sade veya Kakaolu)

Süt, nişasta, un ve şekeri bir tencereye koyup iyice karıştırın ve ocağa alın. Ocakta da devamlı karıştırarak pişirin. Koyulaşıp, kaynamaya başlayınca ocaktan alın, 5 dakika kadar dinlendirip, toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.

Kekinizi fırından aldıktan sonra 5 dakika dinlendirin ve hazırladığınız nescafeli şerbeti üzerine dökün ve tekrar şerbeti çekmesi için 5 dakika bekleyin.
Hazırladığınız muhallebiyi üzerine yayın. Servis yapmadan önce buzdolabında en az 2-3 saat bekletin.
Afiyet Olsun.

Not:
Benim krem şantim kakaolu idi, bu yüzden muhallebim kakaolu oldu ve üzerini bol hindistan cevizi ile süsledim.
Sade krem şanti ile yaparsanız ki; öyle de çok güzel oluyor,  tarçın ile süslemenizi tavsiye ederim.

3 yorum:

  1. Hem doyurucu, hem lezzetli hem çayın yanına pasta hem de tatlı olabilecek bir tarif. Ben çok beğendim. Kuru İncir'i de sevdiğim için bana çok cazip geldi. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Rabia Hanımcım, denemenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil