27 Ocak 2016 Çarşamba

Bademli Çikolata

Kahvenizin yanına çikolata alır mısınız?

O halde sizlere sevgili arkadaşım Melahat’ten güzel ve kolay bir çikolata tarifi...
Uzun zamandan beri denenecek tarifler arasında unutmuşum. Bu hafta misafirlerim için yaptım, ben blog’a koymadan, onlar evlerine gider gitmez yapmışlardı bile...

Ben bademle yaptım, ama dilerseniz fındık, antep fıstığı veya cevizle de çok güzel oluyor.

½ kg çiğ badem
200 gr. Bitter çikolata
3 yemek kaşığı şeker
1 su bardağı su

3 kaşık şekeri, bir su bardağı suda eritip şerbet yapın. Bademleri şekerli suyun içine atıp karıştırın ve bir süre bekletin.
Daha sonra bademleri sudan alıp, 180 derecede ısıttığınız fırında ara ara karıştırarak kavurun. Fırından alıp soğumasını bekleyin.
Diğer tarafta benmari usulüyle erittiğiniz çikolataya fırınlanmış ve soğumuş bademleri karıştırın. Yağlı kağıt serdiğiniz bir tepsiye; arzu ettiğiniz gibi, üçer – beşer çikolatalı bademlerden kaşık yardımıyla alıp şekil verin, donmasını bekleyin. 

Misafirleriniz gelene kadar bitmesini istemiyorsanız, ev halkından saklayın, ya da ölçüyü arttırın. Benden söylemesi J

Afiyet olsun!

Bu arada yeri gelmişken, çikolatanın nasıl saklanması konusunda ufak bir araştırma yaptım, şöyle ki;
- Çikolata için ideal sıcaklık 18-22 derece civarında olmalıymış,
- Kuru ve kokusuz ortamda saklanmalıymış,

- Buzdolabında saklanmamalıymış, çünkü çikolatada bulunan kakao yağı ısınıp tekrar soğuyunca çikolatanın renginde beyazlaşmalar oluyormuş. 
Ayrıca çikolata kokuyu kolay emen bir yapıya sahip olduğu için buzdolabı uygun bir ortam değilmiş.

2 yorum: