22 Ocak 2012 Pazar

Kapuska (Etsiz)

Malzemeler
1 kg lahana
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
Zeytinyağı
2 yemek kaşığı bulgur ya da pirinç
Tuz
Kırmızı Pul biber

Hatırlarsanız, etli lahana sarma yapmıştım ve kalan lahanaları ince ince doğrayıp buzdolabı poşetiyle derin dondurucuya koymuştum.
Aklıma geldi. Soğuk günlerde acılı bir kapuska iyi gider deyip, mutfağa girdim.

Siz taze lahana kullanacaksanız. Öncelikle lahanayı, en üsteki yapraklarını alarak  ortadan ikiye bölün ve parçaların her birinden koçanları ayırarak. Yapraklarını ince ince doğrayın. Doğranmış yaprakları iyice yıkayarak süzün.
Uygun bir tencerede yemeklik doğranmış soğanı zeytinyağı ile kavurun. Salçaları ilave ederek kokusu çıkıncaya kadar kavurmaya devam edin ve lahanaları ekleyerek karıştırın. Tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte ara sıra karıştırarak 10 dakika kadar lahanaları kendi suyu ile pişirin. Bulgur veya pirinç (ben bulgur kullanıyorum), kırmızı pul biber ve sıcak su ve tuz ilave ederek pişirmeye devam edin. Ara sıra karıştırarak lahanaların, pirinç veya bulgurların pişip pişmediğini kontrol edin. İstediğiniz kıvama geldiyse, yemeğiniz servise hazırdır.

Afiyet Olsun arkadaşlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder