21 Şubat 2012 Salı

Nar Ayıklama

Çarşıdan aldım bir tane eve geldim bin tane... NAR!

Paylaşmadan edemedim...
Aslında herkesin yapabildiği ama benim bir türlü yapamadığım nar ayıklama yöntemini başarır başarmaz sevincimi paylaşmak istedim.
Ortadan ikiye kestiğim nara tahta kaşıkla vur vur sonuç yok... Ben de hep tek tek ayıklıyorum. Sağa sola sıçramaması için kendimi sıkıyorum.
Oysa şimdi öğrendim ki... Öyle nazik olmak gerekmiyor. Tahta kaşık filan da değil, hani herkesin evinde vardır ya sarımsak havanı, hani tunçtan. İşte o.
Havan eliyle... pıtır pıtır dökülüyor... Siz zaten biliyordunuz ama ben yeni öğrendim, çok mutlu oldumJ

Nar tanesi nur tanesi annesinin bir tanesi...
Madem laf nardan açıldı faydalarına ve narı nasıl seçeceğimize de bir göz atalım;

Dişeti iltihaplarını giderir.
Yüksek tansiyonu düşürür.
Kalbimizi korur düzenli çalışmasına destek olur
Enfeksiyona karşı vücut direncini korur ve artırır
Enerji verir, yorgunluğu giderir
İdrar söktürücü etkisiyle toksin atımını sağlar
Bağışıklık sistemini güçlendirir hastalıklara karşı korur
Kolesterol ve kan şekerimizi regüle eder artmasını engeller
Bağırsak parazitlerinin düşmanıdır, iyi bakterilerin artmasını sağlar
İshali önler tedavide destek sağlar
Ciltte olumlu katkısı vardır, pürüzsüz görünüm sağlar
Cilt enfeksiyonlarında olumlu katkısı vardır.
Böbrek iltihaplarının giderilmesinde etkilidir.

önemli not : Nar suyu tansiyon düşürdüğü için düşük tansiyonlu kişilerin tüketmesi sakıncalıdır.

Nar seçerken;Narı avucunuzun içine alın.
Baş veya işaret parmağınızla nara baskı uygulayın.
Narın içindeki tanelerin kolayca patladığını hissediyorsanız bu iyi nardır.
Ama nardaki tanelerin patladığını hissetmiyorsanız yani sertlik varsa bu olgunlaşmamış bir nardır.


Bol bol tüketin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder