26 Mart 2012 Pazartesi

Jale'deyiz...

Bu hafta sizlere Jale’nin sofrasını anlatacaktım.

Ancak söze, Jale’nin memleketseverliğiyle başlamak istiyorum.
Sevgili arkadaşım Jale’nin doğup büyüdüğü Nallıhan, Ankara’nın bir ilçesi.
Ankara’nın batısında ve sadece 160 km uzaklıkta olan Nallıhan’ı Ankara’lı olmama rağmen ben de Jale sayesinde yakından tanıdım.

Nallıhan Kuş Cenneti, Hoşebe, Ilıca Şelalesi, Taptuk Emre, Bacım Sultan, Sarıyar Barajı, Çayırhan ve Kabaca ve Çiller Köyü ilçenin önemli yerleri. Yaprak Sarma, kapama pilavı, höşmelim ve bayram çörekleri yöresel yemekleri. Ayrıca İpek iğne oyaları ile ünlü.

Hemen hemen her toplantıda birbirinden güzel ve renkli iğne oyası takılarıyla beğenimizi kazanan Jale sayesinde bizlerin de iğne oyası takılarımız oldu. Özel günlerde bizlere hediye ettiği takı ve objelerle ufak ufak kanımıza işledi iğne oyası aşkını.

Ayrıca, her sene yılbaşı ve anneler günü gibi özel günlerin öncesinde İstanbul'da açılan "Hediyelik Eşya" fuarlarında Nallıhan'dan gelen bir ekip, bahsettiğim iğne oyasından yapılmış takı, yemeni ve çeşitli objelerin satışını yapmakta, ilgilenenlere duyurulur.

Kendi evinin bir köşesinde de çok çok eskilerden kalan, el emeği göz nuru olan bu değerleri de sergilemeyi ihmal etmemiş. Ben de fotoğraflarını çekmeden duramadım.


İğne oyaları ile süslenmiş düğünlerde giyilen üçetek

İğne oyaları ile süslenmiş yemeniler


Oya parçalarından yapılmış bir tablo.
Aslında hepimizin evinde böyle minik örnek parçaları vardır. Tablo yapmak iyi fikir değil mi?

Yöreye ait heybe ve çorap




Yine yöreye ait işlemeler, kilimler ve bakırlar...

Artık Jale’nin sofrası yarına kaldı... Gerçekten yarın güzel bir sofra sizleri bekliyor, kaçırmayınJ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder