18 Ağustos 2012 Cumartesi

Mozaik Pasta

Bayram yaza geldiği için İstanbul’da kimsecikler kalmadı. Bu durumda fazla gelenim gidenim olmayacak gibi görünüyor.
Ama Bayram da tatlısız olmaz...
Ben bu sene klasik hamur tatlılarından yapmak istemiyorum. Yememem lazım, göz görünce yemeden duramıyorum.
Şöyle mevsime uygun, soğuk soğuk her an elimin altında olabilecek, yenmese de durabilecek, güzel ve özel bir tatlı düşünürken, çocukluğumun pastası geldi aklıma. 
Uzun zamandan beri yapmıyorum.
Yanına da ister bol köpüklü bir kahve, ister bir top dondurmayla harika bir ikram olmaz mı sizce.

Evet bu bayram ben de dondurma ile ikram edeceğim Mozaik Pasta var. Beklerim!

Dondurmanın tarifi ise pek yakında...

Malzemeler
2,5 paket petibör bisküvi
2 yumurta
125 gr tereyağı
6 yemek kaşığı kakao
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı kırılmış ceviz veya fındık (arzu ederseniz)
1 su bardağı kuru meyva parçaları (arzu ederseniz)
Hindistan Cevizi

Yumurtaları çırpın. Eritip soğuttuğunuz tereyağını, sütü, toz şekeri, kakaoyu ekleyerek iyice karıştırın.
Ceviz/fındık ve kuru meyva parçalarını ekleyin. Bisküvileri kırıp karışıma ilave edin ve ezmeden iyice karıştırın.
Dikdörtgen kek kalıbının içine yağlı kağıt serip karışımı aktarın.
Derin dondurucuda dondurun. Canınız çektiğinde veya misafiriniz geldiğinde kalıptan çıkarıp yeteri kadar kesin ve kalanını tekrar derin dondurucuya atın. 

Servis yapacağınız dilimlerin üzerine hindistan cevizi serpin ve arzu ederseniz dondurma ile birlikte servis yapın.

Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder