12 Kasım 2012 Pazartesi

Zencefil Çayı



Evet, sonunda ben de yaptım. Malum bu ara havalar dengesiz. Sabah serin, öğlen sıcak, akşam soğuk. Bir gün çok soğuk, ertesi gün yaz.Tam hastalık havası. Zaten bir süre önce ben şifayı kaptım, kendimi ancak toparladım ama hala boğazımdaki gıcaklanma geçmedi. Hem kendim için,  hem de ev halkının bağışıklık sistemi için önce Dokuzuncubulut’ta sonra da başka bloglarda gördüğüm çayı hazırladım. Artık akşamları yemekten sonra birer fincan içiyoruz.
Zencefil, bal ve limon faydaları zaten biliniyor. Öksürüğe, mide bulantılarına birebir...

Malzemeler

Büyük bir parça taze zencefil (kavanozun yarısını doldurmalı)
1 limon
200 gr. Bal

Zencefilin kabuklarını soyun ve ince ince dilimleyip kavanoza koyun. Limonu da yıkayarak ince ince dilimleyip zencefin üzerine ilava edin. Üzerlerine balı dökün. Kavanozun kapağını kapatıp buzdolabında saklayın.
İçeceğiniz zaman bir fincana bir dilim ve bir ya da iki yemek kaşığı şuruptan koyup üzerine sıcak su ekleyerek karıştırıp için.
Afiyet ve bol şifa olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder