24 Ocak 2013 Perşembe

Tahinli Kurabiye


Arkadaşım Güler’den daha önce bahsetmiştim size hani o nefis Lahmacun’u öğrenmiştim ondan.
Bu defa kendi elleriyle yaptığı nefis bir kurabiye tarifi gönderdi, hem de fotoğrafıyla birlikte. O'nun tariflerine güvenirim. Aynen yayınlıyorum.
Ben de en kısa zamanda yapacağım. Güler’cim çok teşekkürler, ellerine sağlık.
Yeni tariflerini bekliyorum merakla...

Malzemeler
Hamur için:
1 paket margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı (beyazı üzerine kullanılacak)
5 yemek kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

İçi için:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı şeker

Üzeri için:
1 yumurta beyazı
Susam

Oda sıcaklığında yumuşamış margarin, sıvı yağ, yoğurt, yumurta sarısı ve şekeri karıştırın. Unu azar azar ekleyerek hamur yapın.
Diğer tarafta dövülmüş ceviz, şeker ve tahini karıştırarak iç malzemesini hazırlayın.
Yoğurduğunuz hamuru dörde bölüp merdane ile açın. Hazırladığınız iç malzemesinin ¼ ‘ünü açmış olduğunuz hamuru üzerine yayın ve hamurunuzu rulo yapıp 2 cm eninde kesin.
Bu işlemi diğer hamur parçaları için de tekrarlayın. Kestiğiniz ruloları önce yumurta beyazına ve ardından susama batırıp fırın tepsisine yerleştirip 170 derece fırında pişirin.
Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder