13 Şubat 2013 Çarşamba

Ekmek

Ne zamandan beri uzak duruyordum ekmek makinalarından. Herkes ekmek makinalarını aldı bir güzel ekmekler yapıyor. Çeşit çeşit, sıcak sıcak yiyiyor.
Biliyorum yapacağım ekmekleri bir güzel yiyeceğim, önüne geçemeyince de makinayı dolapların ücra köşelerine kaldıracağım. Tabii yer bulabilirsem. İşte bu yüzden istememiştim ben ekmek makinasını...
Ama geçenlerde eltimle yaptığımız bir sohbet sırasında aklıma takıldı. Fırında ekmek yapıyormuş. Anlattı bir güzel, ufak ip uçlarıyla... biraz da arkadaşım Ayten’den dinledim nasıl yapıldığını, birkaç püf noktası öğrendim.
Tüm bunlar kafada evrilip çevrildi, internette araştırıldı, bloglar tek tek tarandı. Devletşah’ta çok güzel bir ekmek tarifi bulundu. Diğerleriyle harmanlandı ve derken bu Pazar denendi. Sonuç gayet başarılı... Ama bu böyle kalmaz. Daha da geliştirilecek, daha da çeşitlenecek.

Malzemeler
1,5 su bardağı ılık su
3 su bardağı beyaz un
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz

Bütün malzemeleri kapaklı bir kapta iyice karıştırın. Ele yapışan cıvık bir hamur olacak. Üzeri kapalı bir şekilde en az 3 saat oda ısısında mayalandırın. Eğer ekmeğinizi hemen yapmayacaksanız, kapağı kapalı olarak buzdolabına kaldırın. Hamuru buzdolabında bir hafta kadar rahatlıkla bekletebilirsiniz.
Buzdolabından çıkardığınız humurun üzerine biraz un serpin elinize yapışmaması için ellerinizi de unlayarak hamurdan arzu ettiğiniz büyüklükle alın, şekil verin ve un serpilmiş fırın tepsinize yerleştirin. Oda ısısında 40 dakika kadar bekletin. 
Bu arada fırınınızı 230 dereceye ayarlayın, fırın tabanına bir kase su koyun.
Ekmeğinizi pişirmek üzere fırına koyun ve 25-30 dakika sonra mis gibi kokan, kabuğu çıtır çıtır harika bir ekmeğiniz olsun. Fırından çıkardıktan sonra 5-10 dakika bekletin.
Afiyet Olsun!

3 yorum:

  1. Ne kadar güzel görünüyor.Hemen denemek lazım.Ellerinize sağlık.Bloğunuzu izlemeye aldım.Bana da beklerim :)Bende İstanbuldaki farklı mekanlarla ilgili paylaşım yapıyorum.http://istkazanbenkepce.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Tülinciğim harika görünüyor,kim bilir tadı ne güzeldir..Benim de hep yapmak istediğim bir şeydir ama hiç denemedim,ya başarısız olursa diye..Ellerine sağlık arkadaşım,selamlar,sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık nefis görünüyor, tam buğday unuyla yapsam nasıl olur ki :))))) Evde yapılan ekmeğin tadına doyum olmaz ki:)))) Hele de sıcak ise üzerine biraz zeytinyağı ve kekik ile çayın yanında nefisss olur nefisss. Nasıl da canım çekti:)))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil