3 Nisan 2012 Salı

Akşam Pazarı

Saat 19.05
Göztepe Pazartesi Pazarı

Uzun bir kışın ardından, saatlerin de ayarlanmasıyla artık pazara yetişebiliyorum.  
Her ne kadar benim geldiğim saatte tezgahlar toplanmış olsa bile...
Çok mutluyum. Çünkü pazarı seviyorum. Fazla bir şey almasam da gezmek hoşuma gidiyor. Bu bana annemden kalma bir miras. O da çok severdi. Herşeyi tek tek elleriyle seçer, iyisini ve ucuzunu almaya çalışırdı.

Her ne kadar günümüzde, büyük marketlerde her türlü sebze ve meyveyi seçerek ve istediğimiz miktarda alabiliyorsakta semt pazarlarının yeri benim için bir başka.
Pazarlarda mevsim sebze ve meyvaları daha bol, daha taze. Tezgahlar tam bir renk cümbüşü, hele hele bu mevsimde...
Şu aralar semt pazarlarının kaldırılması gündemde. Çok yazık!
Yüzyıllardır var olan semt pazarlarımız kaldırılmasın; tarım, çiftçi, köylü, küçük esnaf ve organik tarım iyice yok olmasın.
Hem evinin bütçesini yapmaya çalışan, hem de çocuklarına iyi, temiz ve taze birşeyler yedirmeye çalışan ev hanımlarının bütçeleri zorlanmasın.

Ben pazarı seviyorum, her ne kadar çok sık gidemesemde!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder