5 Temmuz 2012 Perşembe

Soğuk Ayran Çorbası


Ayran Çorbasını şimdiye kadar ne yedim ne de yaptım.
Öğlen yemek yediğimiz Işık Cafe'nin menülerine bakarken Soğuk Ayran Çorbasını görünce denemek istedim. Bu sıcakta hakikaten çok iyi geldi, soğuk soğuk...
Hemen ben de yaptım. Artık sık sık yaparım.
Malum Ramazan geliyor. Ramazanda insan çorba arıyor.
Bu sıcakta işte sizlere içinizi ferahlatacak naneli soğuk çorba. Ayrıca diyet yapanlar rahatlıkla içebilirler.

Çorbanın tarifini ararken gördüğüm kadarıyla bazı yörelerde dereotu, bazı yörelerde nane bazılarında ise reyhan kullanıyor.  
Ben nane kullandım, bir dahaki sefere dereotunu deneyeceğim.

Malzemeler
1 su bardağı aşurelik buğday
1 çay bardağı nohut
1 kase süzme yoğurt
Dereotu veya Kuru nane veya reyhan
Tuz

Nohutu akşamdan ıslatıp ertesi gün haşlayın, suyunu dökün. Aşurelik buğdayı ise akşamdan bir taşım kaynatıp, kapağı kapalı olarak sabaha kadar bekletin ve haşlayın. Soğuduktan sonra nohutu ekleyip tuzunu ayarlayın.
Çırptığınız yoğurdu ekleyip karıştırın, bir miktar soğuk su ekleyip çorba kıvamına getirin.
Üzerine dereotu veya nane ya da reyhanı ekleyip soğuk servis yapın.
Afiyet Olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder