24 Haziran 2014 Salı

Eker Yoğurt

YoğurtTavsiyem Eker Yoğurt 4’lü amabalaj çünkü çok pratik.


Yoğurdun faydaları ve evde yoğurt yapımı ile ilgili yazılarımı okuduysanız biliyorsunuz... Öncelikle güvenilir süt bulma çabaları, ardından evde yoğurt yapma serüvenim.
Sonra da arkadaşım Füsun’un tavsiyesi ile porsiyonluk yoğurt yapma fikri.

Hala bu şekilde yoğurt yapmaya devam ediyorum. Ailecek çok seviyoruz ve artık eskisinden daha çok yoğurt tüketiyoruz.

Aslında ilk yoğurt yapmaya oğlumun ek gıdaya geçmesiyle başladı. Doktorumuz kesinlikle her gün taze olarak evde yapmamı önerdi.
Eeee bundan şaka maka 25 yıl önce... Yani ben bu konuda oldukça acemiydim.
Annemden – anneannemden gördüğüm kadarıyla her akşam Yiğit’i uyuttuktan sonra küçük bir kavanozda yoğurt yapmaya çalışıyordum. Bir tutuyor, bir tutmuyor. Tutmadığı gün menüde yoğurt olamıyor ama içime dert oluyor. Nerede hata yaptığımı anlamak için yılmadan denemeye devam ettim... Tabii o yıllarda internet yok.

Ve herhalde el alışkanlığı kazanıyorum artık her gün taze yoğurt yapabilmenin, çocuğuma taze ev yoğurdu yedirmenin mutluğu ve iç huzurunu yaşıyorum.

Derken, yıllar yılları kovalıyor. Günlük koşturma içinde ve İstanbul’da güvenilir açık süt bulunamama kaygısıyla bu iş zaman zaman aksatılıyor. Bazen yoğurt yapılıyor, çoğu zaman da hazır alınıyor.

Ama son birkaç yıldır bakıyorum İstanbul’da sokak sütçüleri çoğaldı ve çoğu marketler, şarküteriler haftanın belli günlerinde civar köylerden süt getirtmeye ve dolayısıyla bir çok evde hamarat hanımlar hazır yoğurtların katkılı olduğu kaygısıyla yoğurtlarını kendileri yapmaya başladılar yani başladık. Ben de onlar gibi hala da yapıyorum. 
Ve küçük cam kaplarda porsiyonluk yapıyorum derken... 

Şimdi Eker de benim gibi porsiyonluk yoğurt yapmış... Sadece ihtiyacınız kadar kullanıyorsunuz. Açılmayan paketler havayla ortamdaki bakterilerle temas etmiyor. Kaşıklanmadığı için sulanmıyor.

Ama bundan daha önemlisi;
-      Eker yoğurtta katkı maddesi yok. Zaten yoğurdun içine katkı maddesi koymak yasal bir suçmuş.
-      Uygun koşullarda toplanan, taşınan sağlıklı ve temiz sütten yapılıyor.
-      El değmeden, temiz makinalarda sağlıklı maya ile mayalanır.

-      Sıcaklığı internet üzerinden takip edilen, özel soğutuculu araçlar ile marketlere ve bakkallara dağıtımı yapılır. Böylece son kullanma tarihine kadar tazeliğini muhazafa ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder