3 Ekim 2016 Pazartesi

Dible

4 ay aradan sonra, Karadeniz dolaylarından bir yemekle karşınızdayım.
Dible’yi ben ilk kez yapıyorum. Eğer değişik tatları denemek istiyorsanız, bloglar ve TV programları sayesinde artık tüm yörelerin hatta tüm dünya yemeklerinin tariflerine ulaşmak, artık çok kolay.
Ben de Dible yapmak için ufak bir araştırma yaptım. Mantık hepsinde aynı olmasına rağmen kimi havuçlu, kimi domatesli, kimi ise sade yapmış. Herkesin damak tadı farklı tabii ki...
Ben renkli sevdiğim için, hem havuç hem de domates kullandım. Sonuç gayet güzel... Karadenizli arkadaşlardan yanlışım varsa düzeltmelerini rica ediyorum. 

Malzemeler
1 kg taze fasulye
1 adet irice kuru soğan
1 adet havuç
1 adet irice domates
½ çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı pirinç
2 su bardağı sıcak su
1 yemek kaşığı tereyağı
Kırmızı pul biber
Tuz

Soğanları ince ince piyazlık doğrayıp ½ çay bardağı zeytinyağı ile birlikte tencereye alıp kavurmaya başlayın. Sonra sırasıyla temizleyip, küp küp doğradığınız havucu, kabuğunu soyup, çekirdekli kısımlarını aldığınız, küp küp doğradığınız domatesi ve ayıklayıp 1 cm kalınlığında doğradığınız fasulyeleri ekleyerek kavurmaya devam edin, tuzunu ayarlayın.
Yıkayıp, süzdüğünüz pirinci de ilave edin, bir iki kez karıştırıp 2 su bardağı sıcak suyunu koyup tencerenin kapağını kapatın, ocağın altını kısın.
Fasulyeler ve pirinçler pişince tereyağında kavurduğunuz kırmızı biberi ilave ederek hızlıca karıştırın ve demlenmesi için 10 dakika bekledikten sonra sıcak sıcak servis yapın.

Afiyet Olsun!

2 yorum:

  1. babanem muhteşem yapardı ama havuç kullanmazdı tereyağı pul biber de eklemezdi diye hatırlıyorum ama belki de ben sevmediğim içindir orijinalinde olabilir elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Audrey. Tam orjinalini ben de bilemiyorum. Yazdığım gibi domates koyup havuç koymayanlar, havuç koyup domates koymayanlar ya da her ikisini de koymayanlar var... Ama eminim hepsi güzel oluyor.

      Sil